Marius Jensen
Strategisk marketingrådgiver
Marius er utdannet kultur- og medieviter ved Goldsmiths College, University of London og jobber til daglig i medie- og marketingbyrået Vizeum.
Marius har jobbet med forbrukeradferd, trend- og fremtidsstudier og innovasjon i 10 år og har tidligere jobbet som rådgiver og trendanalytiker i Bengal Consulting og Opinion, samt som researcher innen TV-produksjon
Marius har lagd en av de mest omfattende trendanalysene i Norge, Den Moderne Folkeligheten:
Folk flest er ikke lenger hva folk flest engang var. Det folkelige er i endring og inkluderer i 2013 utstrakt bruk av smarttelefoner og sosiale medier, storbyferier i Europa, ferdigvasket salat fra Bama og orkidèer i vinduskarmen. Endringene skjer nå – ikke om ti år, og de er drevet frem av blant annet økt kjøpekraft, økt utdanning, informasjonsrevolusjonen på internett, samt tilgang til rimelig teknologi og produkter.
Den Moderne Folkeligheten er en av de mest omfattende trendanalysene gjennomført i Norge de senere årene. Analysen bygger på sentrale drivkrefter med gyldighet for hele samfunnet, samt konsernets kollektive kunnskap om forbrukeradferd, medielandskapet og moderne marketing. Analysen av Den Moderne Folkeligheten har vi laget for å kunne levere på vår visjon: "Reinventing The Way Brands Are Built". Ved hjelp av kunnskap om Den Moderne Folkeligheten og det moderne medielandskapet vil vi forsette jobben med å skape vekst og økt konkurransekraft for våre oppdragsgivere også i fremtiden.
Begrepet Den Moderne Folkeligheten har vi konstruert for å indikere et markant og viktig skifte fra en tidligere folkelighet. Dette skiftet er viktig for alle oss som jobber med markedsføring, kommunikasjon og innovasjon, fordi vi aldri må undervurdere forventninger, preferanser og smak hos folk flest. Det er viktig at vi tar inn over oss endringene i dag, for den gamle folkeligheten kommer aldri mer tilbake.