Nyhetsbrev augusti 2011
Kjersti Fløgstad - CSR - Ansvar og glede!
Med engasjement og glede leverer Kjersti Fløgstad, tidligere generalsekretær i UNICEF, viktig innsikt om både selskapers og enkeltindividers samfunnsansvar som vi alle bør ta til oss. Elleve år som generalsekretær i UNICEF, har gitt Kjersti Fløgstad stor innsikt i hvor viktig det er for oss alle å være del av noe meningsfylt, og hvor viktig samfunnsansvar er for næringslivet i dag og hvordan det kan gjøre en enorm forskjell både for bedriften, men også bidra en bedre verden. Kjersti snakker om dette, om sine erfaringer fra bistandsarbeid, relasjonsbygging og politiske spill, men også om erfaringer rundt det å få til en vellykket kampanje ved bruk av sosiale medier. Fra høsten 2011 er Kjersti rådgiver innenfor samfunnsansvar/CSR i PureCSR Consulting.
For mer informasjon om Kjersti Fløgstad - klikk her
Pelle Sandstrak - Mr Tourette og jeg
Med total scenisk nærhet og stand up-komikk i verdensklasse, gestalter og forteller Pelle om sitt dramatiske liv fra elendighet og fornedring til framgang og suksess. Hans fortelling kommer til å gi deg innsikt og innspirasjon. Pelle er et levende bevis på at det finnes håp, at det er mulig å forandre sitt liv – til tross for tung motbakke. Hvem har ikke nytte av det budskapet?
Du kommer til å få lære deg mye om en annerledes oppførsel, om det å møte barn og voksne som kan oppfattes som vanskelige å nå. Hva gjør vi, hva gjør vi ikke? Eksempler fra klasserummet, fra behandlingssituasjoner, fra hverdagslivet. Og ikke minst - hvordan bli "så frisk som jeg vil bli"?
For mer informasjon om Pelle Sandstrak - klikk her
Dilek Ayhan - Mangfold, lederskap og interkulturell kommunikasjon
Dilek Ayhan ble for mange kjent som entreprenøren som fikk en klem av verdens mektigste mann, Barack Obama. I dag foreleser hun om emner som mangfold og internasjonalisering, lederskap, kampen om talenter og nettverksbygging. Ayhan er utdannet ingeniør ved Høyskolen i Oslo og er tidligere leder for JADE, et europeisk nettverk for unge gründere og ledere. I dag er hun daglig leder i Alarga, en tenketank og kompetanseorganisasjon som arbeider for å fremme bedrifter konkurransekraft gjennom økt interkulturell kompetanse.
For mer informasjon om Dilek Ayhan - klikk her
Micael Dahlén - Nextopia - Livet, lykken og pengene
Micael Dahlén er professor i markedsføring og konsumeratferd ved Stockholms Handelshøyskole. I forbindelse med utgivelsen av hans siste bok, er han i svensk presse introdusert på følgende vis, "Markedsføringsguruen ved Stockholms Handelshøyskole er på banen igjen. I hans siste bok tar han for seg et av de mest kontroversielle tema innen business: Kreativitet". Dahlén er en kommende stjerne innen akademia og har publisert et stort antall artikler i akademiske tidsskrift om emnene merkeskaping, reklame, PR og media. Micael Dahlén er en ofte innleid foreleser og konsulent i firmaer og på skoler. Den nye boka "Nextopia – livet, lykken og pengene i forventningssamfunnet" av professor Micael Dahlén er i butikkene nå.
Micael Dahlén - Nextopia - Livet, lykken og pengene
Isabella Löwengrip - Fra blogg till brand
Isabella er født i 1990 og startet allerede som 14-åring bloggen, som siden da har vokst som et snøskred. Hun beskriver den som et sted hvor man kan følge med på hennes hektiske hverdag med alt fra kjendisfester og røde løpere til politikk, forelesninger rundt omkring i landet og samboeren hennes Nils. Navnet "Blondinbella" kan lett gi assosiasjoner til en smådum blondine, det stemmer imidlertid ikke. Isabella Löwengrip er engasjert i politkkk og samfunnsforhold, men som den entreprenøren hun er innså hun tidlig at målguppen henner heller vil lese om leppepomader og håndvesker enn om finanskriser og EU.
For mer informasjon om Isabella Löwengrip - klikk her
Jörgen Oom - Proud people perform
Jörgen Oom har to mottoer: "Proud people perform", og "Det er det lille som er det store". Han mener at små forbedringer, satt i system, og som alle i organisasjonen tror på, gjør underverker. I forelesningene fletter han inn mange praktiske øvelser og bruker utprøvde modeller og verktøy som deltakerne enkelt kan tilpasse til sitt daglige arbeid etter seminaret. Hans erfaring og oppfatning er at arbeidsglede, engasjement, konkrete mål, mot til å ta initiativ og å oppfordre til humor og ikke minst stolthet er viktige hjørnestener i en vellykket bedriftskultur.
For mer informasjon om Jörgen Oom - klikk her