Anna Dyhre
Employer Branding og medarbeiderskap
Anna Dyhre kan fortelle hvordan man blir en bedre arbeidsgiver, fordi hun vet hva det er som driver talentene og hvilke synspunkter de har. Hun snakker også om medarbeiderskap, interaksjonen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.
Anna Dyhre var tidligere sjef for Universum Sverige, et foretak som finnes i 29 land og som arbeider med å kartlegge og forstå hvilke faktorer som driver og tiltrekker unge talenter verden over. Dette kalles vanligvis Employer Branding, eller " hvordan bli en attraktiv arbeidsgiver". Dyhre er 70-tallsbarn og har en jur.kand.-grad fra Lunds Universitet. Hun taler vanligvis om ulike aspekter ved nettopp Employer Branding – varemerket som arbeidsgiver – som hun har arbeidet med siden 1996.
Videre snakker hun om hvordan unge akademikere betrakter verden og deres vurderinger (som arbeidsgivere behøver å forstå dersom de vil rekruttere dem). Hun snakker også om hva foretakene må forberede seg på når de kommende generasjonene - 80-tallsbarna og 90-tallsbarna- inntar arbeidsmarkedet med sine helt egne meninger. Nå om dagen opplever mange arbeidsgivere et omvendt maktforhold, der arbeidstakerne stiller høyere krav og flytter på seg dersom de ikke trives eller utvikler seg i høyt tempo. Å være en attraktiv arbeidsgiver blir stadig viktigere og sparer foretaket for penger på både kort og lang sikt.