Benja Stig Fagerland
Framtidens ledelse
Benja Stig Fagerland er en prisbelønnet, internasjonal foredragsholder, universitetslektor og forfatter, med en Executive Master of Management fra BI. Hun har over 20 års erfaring som foredragsholder og konferansier.
Benja har mottatt flere internasjonale priser for sitt arbeid og er bl. a. utnevnt til en av «women inspiring Europe», av EIGE, et EU agency, samt mottatt den europeiske prisen «Highly Commended» European Diversity Awards, i kategorien: «Campaigner Of The Year». I Norge er Benja blant annet kjent som kvinnen bak NHOs Female Future prosjekt. Hun er en anerkjent mediekommentator, som ofte blir sitert av toneangivende medier som The Guardian, Der Spiegel, The New York Times, ABC News, BBC World m.fl. Benja er kjent for å nå sitt publikum. Hun engasjerer og motiverer i sine foredrag på en ekte, inspirerende, reflekt og personlig måte. Benja «eier rommet» og byr på seg selv med varm humor, ektehet, ærlighet og energi. En populær foredragsholder med svært gode referanser, som tar sitt publikum med storm!
Foredrag med Benja Stig Fagerland:
SHEconomy - kvinner betyr BIG business!
Fiks systemet - ikke kvinnene! Bedre kjønnsbalanse i ledelse og styrer er ikke en kvinnesak. Det er god business! Å få flere kvinnelige talenter inn i bedriftene handler ikke om å løse et likestillingsproblemer eller tilfredsstille et mål om kjønnsbalanse. Det handler om å utnytte en forretningsmulighet og om å utvikle kulturen og systemene. Det handler verken om idealisme eller om kvinnekamp, men om realisme og en kamp om talenter, verdier og vekst. Det er ren business.
Derfor skal du markedsføre til kvinner! Men husk; don't 'shrink it and pink it' hvis du virkelig ønsker å appelere til kvinner
Visste du dette? Kvinner står bak 74% av kjøpsbeslutningene i hjemmet, men er samtidig de minst fornøyde kundene. Kvinner utgjør rett og slett et enormt, uutnyttet marked. Hvorfor bryr hun seg ikke om ditt produkt? Ditt merke, din kommunikasjon? Du bør vurdere å jakte på disse svarene med stor interesse. For her ligger nemlig et stort, uutnyttet markeds- og forretningspotensialet. Foredraget tar utgangspunkt i den populære og meget siterte boken SHEconomy, en fagbok som setter et strategisk og handlingsorientert fokus på forretningspotensialet hos den kvinnelige forbruker.
Fremtidens forbruker - Millenials endrer spillereglene!
Millennials - de digitale innfødte, oppvokst med teknologi, hvor internettilgang er like viktig og "selvfølgelig" som tilgangen på luft og vann. De er generasjonen, som fikk mobiltelefon som tween, men var voksne før de hadde egen iPad og PC, og de sjekker mobilen minst 100 ganger daglig. Millennials stiller helt andre krav enn tidligere generasjoner. Forstå generasjon Y - det lønner seg BIG time!
Generasjon Z - du får kun 8 sekunder!
Du har kun 8 sekunder til å overbevise Z’erne. Generasjon Z lar seg ikke påvirke av tradisjonell merkevarebygging, markedsføring eller kommunikasjon. De er opptatt av personer som de lar seg inspirere av – ikke et merke. De beskrives som den mest krevende generasjonen med tanke på å utfordre den tradisjonelle merkevarebyggingen. De anses samtidig til å bli den mest kjøpekraftige generasjonen og du må med andre ord raskt bygge tillit og lojalitet til dem - du har kun 8 sek!
Bli en vinner!
Suksess handler ikke bare om talent, men om mentalkraft og vilje til å falle, feile og reise seg. La det mystiske talentet ligge, og se heller etter det som virkelig skaper resultater og fremgang. «Bli en vinner» blant de mest populære og etterspurte foredragene til Benja. Her får dere inspirasjon, humor og faglig tyngde - enten dere er en ledergruppe, en avdeling eller hele organisasjonen.
Tidligere kunder om Benja:
"Benja offers a rare combination of talents. She is charismatic, a powerful and persuasive speaker; also extremely well researched, articulate and challenging. She has enormous energy and passion for whatever she does and never stops thinking about how things could be better and how she can make them so. I would jump at the chance to work with her again and would recommend her to anyone looking for a consultant to "turbo charge" an initiative and add lasting value."
- Sue Sjuve, Senior Executive, National Australia Bank
En fantastisk foreleser. Varm og inkluderende. Tema til inspirasjon og ettertanke. Perfekt tilpasset. Helt strålende!
- Therese Schrøder, Akershus Universitetssykehus
Benja fikk ingen lett oppgave, nemlig å fortelle 70 morgentrøtte tv-folk hva som kreves for å lykkes i livet. Hun grep alles oppmerksomhet fra første sekund, og leverte et sprudlende og inspirerende foredrag som ga oss alle noe å tenke på. Hennes 7 faktorer for suksess i idrettsverdenen er like relevante for arbeidslivet. Det er et sett håndfaste huskeregler vi alle kommer til å ha i bakhodet i tiden framover. Veldig bra!
- Eivind Landsverk, Discovery Networks Norge/ TVNorge AS