Christian Majgaard
Christian Majgaard var sjef og konserndirektør i ”LEGO® Gruppens” suksessperiode i 80-årene og 90-årene med ansvar for en lang rekke internasjonale funksjoner som markedsføring, produktutvikling, ”branding” og forretningsutvikling, deriblant oppbyggingen av ”LEGOLAND® parkene”, oppbyggingen av ”LEGO Dacta®”, utvikling av robotserien ”LEGO Mindstorms®” sammen med ”M.I.T.” i Boston – og mye annet. I begynnelsen av sin karriere var han senior konsulent hos ”PA Consulting”. Hans internasjonale virke rommer - som eneste danske - mange års medlemskap av verdens mest kompetente toppdirektørnettverk innen ”branding” - og markedsføringsstrategi ”Groupe d’ Ouchy” i Sveits, samt noen år som dommer ved ”European Advertising Awards” i London.
Christian Majgaard arbeider nå med sine kjerneinteresser: visjon/misjon, ”branding”, forretningsutvikling og markedsorientert strategiutvikling - med internasjonale virksomheter og ”business schools” som sine kunder og med en imponerende referanseliste fra de helt store. Han virker som profesjonell rådgiver, styremedlem, skribent og taler. Han var hovedtaler da verdens største forsikringsselskap, ”Swiss Re”, innvidde sitt ”Center for Global Dialogue”, …da Mexicos største avis hadde jubileum,…da ”Nestlé” - konsernet holdt global konferanse om ”Consumer Excellence” i Danmark i 2006, da ”Disneyland” holdt konferanse om markedsføring og da MBA skolen i Madrid holdt seminar om innovasjon høsten 2005. Han er kjent for å si tingene på en slik måte at de er forståelige for alle. Og for å ramme nerven i det hans verter har i sinnet. Christian Majgaard har flere tillitsverv som medlem av ”Designrådet” ogformann for ”Brand Base” ved ”Syddansk Universitet”. Som profesjonelt styremedlem har han vært med å lede og siden selge ”Dandy”, ”Kompan”, ”Brandtex” og ”Kwintet”.