Daniel Sieberg
Sikkerhet, markedsføring og sosiale medier i en digital tidsalder
Googles leder for medieengasjement, prisbelønt reporter & programleder
Daniel Sieberg er Googles leder for mediekontakt, seniorleder og offisiell talsperson basert i New York City. På deres kontorer over hele verden håndterer Daniel prosjekter og team relatert til Googles markedsføringsstrategi, partnerskap/sponsing og medieutadrettede tiltak for tjenester inkludert georelaterte verktøy, søk, trender, Google /YouTube og datavisualisering. Han trener også journalister i hvordan man bruker pakken med Google-verktøy for nyhetsinnhenting, analyse og merkevarebygging.
Før han ble en del av Google, var Daniel en Emmy-nominert TV-korrespondent / programleder hvis arbeid med dekning av vitenskap og teknologi fra fire kontinenter har blitt vist på CBS News, CNN, ABC News, NBC News, MSNBC, BBC News, NPR, PBS, The Daily, Al Jazeera English, CNET, Discovery Channel, Bloomberg, Planet Green, Oprah.com, The Nate Berkus Show, The Dr. Oz Show, Details, Washington Post og Vancouver Sun. Han har blitt utnevnt til Peabody-vinner for sitt arbeid med CNNs dekning av orkanen Katrina og har mottatt tallrike utmerkelser for sin rapportering, inkludert en Webby-pris for distinksjon og en Wilbur.
Daniel Sieberg utforsker bedre teknologiforvaltning, undersøker måter å effektivisere bruken av hverdagsenheter som smarttelefoner og øker bevisstheten om hvordan teknologi påvirker våre (virkelige) liv og de rundt oss. Hans forskning strekker seg over flere felt innen teknologi, næringsliv og samfunn. Med fingeren på pulsen til den digitale tidsalderen bruker Daniel sin betydelige ekspertise til å tilby forretningspublikum nyttige, handlingsorienterte strategier som dekker markedsføring, sosiale medier, nye teknologier og miljøet.
Daniel Sieberg har vært en fremhevet taler på arrangementer over hele verden. Med en fengslende stil, humor og visdom underholder, informerer og motiverer han globale bedriftspublikum.