Joachim Due-Boje
Kjører du 100 mil for å få service på bilen din? Det finnes noen som gjør det.
Det er sant, og Joachim Due-Boje kan fortelle hvorfor så mange kunder år etter år kjører langveisfra for å få service hos verkstedet.
Joachim Due-Boje er entreprenør og driver en kjede av Saab- og Opelverksteder. Da han og alle andre verksteder i 1991 ble oppsagt av Saab-organisasjonen, skrev han til alle kundene sine og ba om hjelp til å overleve.
Det utrolige svaret fra kundene gjorde at han fikk fortsette som Saabverksted.
Det gjorde også at Joachim satte seg ned for å gruble over hvordan det hadde seg at kunder velger en bedrift fremfor en annen, som på papiret tilbyr det samme.
Svaret er naturligvis at de ikke tilbyr det samme, og det kan Joachim si mye om.
Joachim Due-Boje forteller i sine forelesninger om hvor enkelt kundepleie er . Hvordan alle, uansett bransje eller forretning, kan nå ut til kundene sine og bygge opp sterke relasjoner med dem. De fleste av oss vet at det er kundene som i siste instans styrer bedriften, men for å skape fremskritt må teoriene om kundepleie kunne omsettes i praksis. Dette har Joachim og personalet hans gjort, og de kan derfor hjelpe med det.
Joachim foreleser med en god porsjon humor og mye selvironi. Virkelige historier fra hverdagen blandes med diskusjoner og praktiske øvelser i hvordan man møter innvendinger. Hans kunnskaper og erfaringer kan brukes i alle bransjer, og han vekker tanker som gjør at lytterne selv kan reagere og handle.