Magnus Helgesson
Mesteren i framgang
Det handler i bunn og grunn om kjærlighet og lidenskap for det du gjør og å aldri gi opp. Alt du behøver for å gjøre det umulige mulig er å gi alt du har!
Han var nominert til Årets taler – Mann 2018
Magnus Helgesson er entreprenøren som på kort tid har blitt en av Skandinavias mest etterspurte foredragsholdere. Hans forelesninger er fulle av energi. Lidenskapelig, underholdende og humoristisk deler han sine erfaringer om team, lederskap og motivasjon. Det kjennes virkelig at Magnus brenner for å inspirere individer og organisasjoner. Den følelsen tar du med deg!
Styrk kulturen og øk din organisasjons well-being ved å bruke de nøklene som Magnus deler med seg og som leder deg til framgang. Grunnleggende for langvarg framgang er å forstå sin identitet, definere varemerket, utøve profesjonelt lederskap, optimere salg, kommunisere målene og visualisere visjonen. 80% av alle salg handler om psykologi, resterende 20% handler om produktet.
Entreprenøren Magnus Helgesson åpnet Sveriges første Harrys-restaurant før fylte 23 år. Harrys ble en suksess og franchisetakerne strømmet til. Men etter hvert som selskapet vokste, fulgte ikke resultatet. Harrys gikk på store tap og de ansatte var misfornøyde. Magnus kastet ut alle pompøse forretningsideer og mål, og fokuserte på det mest vesentlige:
– «Fornøyde medarbeidere gir flere gjester, og det gir penger i kassen. Alt skal være enkelt.»
Da han senere forlot Harrys var det med overskudd i regnskapet, mangedoblet salg og rekordhøy medarbeidertilfredshet. I dag finnes det over 40 restauranter, og kjeden omsetter for 700 millioner kroner. Magnus sin grunnfilosofi er at alt handler om menneskelige behov og drivkrefter. Hvis du forstår hva som driver mennesker og organisasjoner, er ingenting umulig.
Hvordan du når dine mål
Hans populære og inspirerende foredrag setter fokus på hvor viktig det er at dine medarbeidere har det bra og når sine mål. Det finnes et tankesett som sier "Har det bra, går bra" og følger du dette øker forutsetningene til organisasjonen. Ønsker du en forbedring må du alltid gjennomføre en forandring. Forandringen leder kanskje ikke alltid til dette, men det er en nødvendighet for å skape de beste forutsetningene.
CSR – sosialt ansvar
Mange prater om betydningen av sosialt ansvar, men at det er vanskelig å gjennomføre. I følge Magnus er det enkelt – sosialt ansvar starter og slutter med å gjøre rent foran sin egen dør først. Plattformen for CSR er sosialt ansvar, miljøansvar og etisk ansvar. De selskap som ikke tar sosialt ansvar kommer ikke til å overleve.
Dyrk en bra kultur basert på verdigrunnlag
Det handler i stor utstrekning om holdninger, eget ansvar, en positiv innstilling og å være tydelig. Du får hva du aksepterer, som Magnus selv uttrykker det. Kultur dyrket av aksept og konsekvens.
Hvordan du dobler ditt salg
Optimer ditt salg – utgangspunktet er at relasjoner skaper salg. Man kjøper ikke av et selskap, men noen man liker. Det gjelder altså å skape en verdi i kunderelasjonen. Som utgangspunkt anvender Magnus seg av de seks menneskelige behovene, noe som har utgjort framgangsfaktorer i hans egen karriere.
Hvordan skaper du et sterkt lederskap
Her deler han med seg av effektive og tydelige verktøy for å få medarbeiderne med gjennom lagånd og teambuilding. Han bedyrer vekten av å skape en visjon, å misjonere den sammen og å sette tydelige mål.
Lev varemerket
Magnus har lang erfaring med varemerkebygging. Han lærer bort dette på en pedagogisk og underholdene måte, og vekten av å leve varemerket fullt ut, selv i den nye moderne verden med sosiale medier som akselerator.
Entreprenørskap i verdensklasse
Magnus Helgesson er en av Sveriges absolutt fremste og mest framgangsrike entreprenører. Han deler med seg av sine erfaring omkring entreprenørskap og framgangsrike selskap gjennom sine inspirerende hands-on-foredrag.
Magnus’ grunnfilosofi er at alt handler om menneskelige behov og drivkrefter. Om du forstår hva som driver mennesker og organisasjoner, er ingenting umulig. Noen av de egenskapene som har gjort Magnus framgangsrik er hans positive energi og evne til å inspirere andre mennesker til å lykkes. Det har gjort han til en etterspurt foredragsholder, både hjemme i Sverige og utenlands.
Magnus var en fem nominerte til Årets taler 2016.
"Det här blev dundersuccé." - Malin Gullstrand, Volvo AB
"Det måste vara jobbigt att komma upp på scenen efter Magnus." - Torsten Wickström, Svenska Handelsbanken AB