Ray Hammond
Europas mest erfarne og mest publiserte futurist
Ray Hammond er Europas mest erfarne og mest publiserte fremtidsforsker. I over 30 år har han forsket, skrevet og snakket om hvordan fremtidige trender vil påvirke samfunnet og næringslivet.
Når raskere teknologisk innovasjon, globalisering og miljøutfordringen fortsetter å være prioriteringer, er Ray en av få kommentatorer som er rustet til å forklare hvordan disse enorme utfordringene vil påvirke vår fremtid, måten vi driver forretninger på, samt de omfattende sosiale, økonomiske og politiske konsekvensene.
Ray startet sin karriere som en vellykket seriegründer. I 1974 var han med på å grunnlegge selskapet som i dag eier og driver den britiske TV-kanalen Channel 5 og publikasjoner inkludert The Daily Express, The Daily Star og OK!
Etter å ha solgt sin aksjeandel gunstig i det selskapet, grunnla og ledet han International Magazines plc, som han senere solgte til EMAP International i en multimillionavtale.
I 2010 tildelte president Mikhail Gorbatsjov Ray den italienske deputertkammerets medalje for hans innsats innen futurologi.
Ray projiserer en inspirerende og fengslende visjon av fremtiden for å hjelpe dine tilhørere å navigere i den hyperkonkurranseutsatte virtuelle økonomien. Denne visjonen tolkes fra et forretningsmessig, klimamessig, sosialt, politisk og økonomisk perspektiv, noe som gir en komplett forståelse av hvordan man best forbereder sin organisasjon for fremtiden.
Ray er en imponerende flink fristiltaler som ikke trenger noen effekter for å fengsle et publikum! Han utstråler ekte varme og dynamikk, og ved å bruke enkelt språk skjærer han gjennom komplekse tekniske spørsmål, nye innovasjoner og forretningskonsepter. En naturlig inspirerende taler, Ray trer inn foran sine mange tilhørere rundt om i verden for å motivere og personlig inspirere dem.
Flere eksempler på emner
- Energiets framtid og de sosiale, økonomiske og politiske effektene av global oppvarming
- Det globale hjernens oppvåkning: Viser Google og de nettverksstyrte motorene de første tegnene på kunstig intelligens?
- Kreativitet og innovasjon for å drive bærekraftig lønnsomhet og vekst
- Medienes framtid