Thimon de Jong
Fremtidig menneskelig atferd og forretningsstrategi
Thimon de Jong er en ekspert på den strategiske forretningspåvirkningen av fremtidig menneskelig atferd og samfunnsendringer. Han er en internasjonalt anerkjent hovedtaler, ledertrener og workshopfasilitator.
Han foreleser også ved avdelingen for sosialpsykologi ved Universitetet i Utrecht. Han er kjent for sine underholdende presentasjoner og workshops som både er akademiske og praktiske. Thimon er fast bestemt på ikke bare å informere sitt publikum om teorier og fakta, men også å gi dem praktiske råd om hvordan de kan utnytte informasjonen og hjelpe deres virksomhet å vokse.
I løpet av de siste ti årene har han presentert hos en rekke store multinasjonale selskaper som Vodafone, Skanska, Morgan Stanley, IKEA, Kellogg's, Luxottica, EY, Tetra Pak, Swedbank, Microsoft, Deloitte, Novartis og Warner.
Som en av de mest engasjerende talerne i verden, fanger Thimon de Jong oppmerksomheten til ethvert publikum med en kombinasjon av forskning, visuelle hjelpemidler, historier og praktiske forretningsverktøy. Beskrevet av klienter som ‘minneverdig intellektuell underholdning.’
Digitalisering: Det menneskelige svaret
Den fjerde industrielle revolusjonen har startet, og rasjonelt sett forstår vi hvilken type teknologi som kommer, men er vi følelsesmessig klare for det? Hvordan kan bedriftsledere få sine ansatte (og seg selv) til å omfavne all denne nye teknologien? Epoken med å bruke store (menneskelige) data har nettopp begynt. Er folk klare for teknologien der følelsene våre blir overvåket i sanntid (Emotion AI) og brukt av myndigheter og virksomheter?
Fremtidige partnerskap
En grundig utforsking av hvordan relasjoner vil utvikle seg på 2020-tallet. Hvordan vil (fremtidens) teknologi hjelpe til med å forbedre partnerskap mellom mennesker? Og - er du klar for en robot eller AI-kollega? Videre ser vi globalt at personlige og forretningsmessige relasjoner blir kortere. På hvilke måter kan selskaper gå mot strømmen og skape sterke, langsiktige partnerskap?
Overgang av tillit
I en lavtillit / etter-sannhet / VUCA-verden med et vell av valg og ubegrenset informasjon, beveger tillit seg sakte, men stødig bort fra det 'formelle og institusjonaliserte' mot det 'personlige og uformelle'. Hvordan påvirker dette (forretnings)beslutningstaking? Hvordan kan ledere styrke tillit og bygge tillitsfulle forretningsmodeller for fremtiden?
Fremtiden for etikk - om sjefsmoralske offiserer, AI-etikk og det kvantifiserte gode
Denne hovedtalen dykker dypt ned i samfunnets skiftende oppfatning av etikk. Folk sliter med makten vi har gitt til lover, regler og tall for å definere hva som er riktig og galt. Men hvor skal vi gå videre? Dette emnet er drevet av de raske utviklingene i AI-verdenen (kunstig intelligens): ettersom grensene mellom menneske og maskin visker seg ut spektakulært: hvordan kan vi programmere menneskeetikk inn der?
Generasjon Z (født fra 1998 - nå)
Er du klar for den VIRKELIGE neste generasjonen? Flytt deg, Millenials, vi har hørt for mye om dere for lenge. Velkommen Gen Z! Og ja, de er forskjellige. Disse beskjedne, entreprenøraktige tenåringene entret arbeidslivet for flere år siden. Kloke utover sine år, nærmer de seg verden med et rått og friskt perspektiv. Å forstå hovedkarakteristikkene til Gen Z vil vise seg å være en vekker for enhver fremtidsrettet profesjonell som er interessert i den neste generasjonen av kunder og kolleger.
Attester
- "Hans ekspertvurderinger setter nåtidens virkelighet i et helt nytt lys, og viktigst av alt, hvor vi skal gå videre." - IKEA
- "Vidunderlig, både på og av scenen." - Swedbank
- "Thimon var fantastisk! Han fikk en score på 4,95 / 5. Studentene elsket hans presentasjonsstil og måte å tenke på."- Economit Mer Kypä – Helsingfors
- "Vi var begeistret, Thimon var fantastisk." - IMI Management-konferansen – Dublin
- "Elsket lidenskapen i Thimons presentasjon!" - World Yacht Racing Forum – Göteborg
- "Beste presentatøren jeg noensinne har sett eller hørt." - Pepsico Russland